Internationale merken lanceren commerciële RCS-berichten op basis van universeel profiel GSMA

Internationale merken als Booking.com, British Gas, ITV, Pizza Hut Delivery en Subway lanceren commerciële berichtendiensten met RCS

BARCELONA, Spanje--()--De GSMA heeft vandaag bekendgemaakt dat verscheidene merken, 1-800 Contacts, 1-800-Flowers.com, Booking.com, ITV, Snaptravel en Subway, commerciële RCS-berichten testen via het Universal Profile for Advanced Messaging (UP) van de branchevereniging. De service behelst een opwaardering van commerciële SMS-berichten, waardoor ze consumenten een veelzijdige en interactieve ervaring bieden. Klanten hebben zo de kans direct met merken te communiceren binnen het communicatieplatform, dat met kunstmatige intelligentie en chatbots werkt. Op het Mobile World Congress in Barcelona zijn in GSMA Innovation City enkele live-demonstraties.

For the GSMA
Beau Bass