AdaptiveMobile constateert geavanceerde aanvallen op signaalnetwerken in vijf continenten

Bedrijf publiceert eerste overzicht van cyberaanvallen via Diameter binnen mobiele telecom

BARCELONA--()--MOBILE WORLD CONGRESS – AdaptiveMobile Security, wereldwijd toonaangevend in de beveiliging van mobiele netwerken, constateert dat cyberaanvallen via nieuwe signaleringsprotocollen voor 4G steeds geavanceerder worden. In een nieuw onderzoek dat Adaptive Mobile op het Mobile World Congress heeft gepubliceerd, geeft het bedrijf voor het eerst een overzicht van alle echte aanvallen via het protocol Diameter.

“Dit onderzoek bevat doorslaggevende informatie om telecombedrijven ervan te overtuigen dat ze hun netwerken moeten beschermen tegen aanvallen via Diameter. Zwakke plekken in Diameter waren tot op heden hypothetisch, maar dit nieuwe onderzoek laat duidelijk zien dat ze in de praktijk worden gebruikt. Dit betekent dat de risico’s reëel zijn en bestreden moeten worden”, zei Cathal Mc Daid, Chief Intelligence Officer van AdaptiveMobile Security.

AxiCom for AdaptiveMobile Security
James Hayward, +44 7809 495 760