GSMA: beleidsmakers moeten nu in actie komen om ‘verkeersinfarct’ van mobiele netwerken te voorkomen in grote steden

Nieuw rapport voorspelt dat megasteden vraag naar dataverkeer niet aankunnen zonder ondersteunend beleid voor betaalbare en tijdige installatie van vernieuwende mobiele netwerken

LONDEN--()--De GSMA heeft vandaag een nieuwe rapport gepubliceerd at onderzoekt in wellke mate mobiele netwerken voldoen aan de explosief gestegen vraag naar mobiele data in ’s werelds grootste en dichtstbevolkte steden. De GSMA en Boston Consulting Group concluderen in het rapport “Delivering the Digital Revolution: Will Mobile Infrastructure Keep Up with Rising Demand?” dat netwerken in zogeheten megasteden als New York, Shanghai, Shenzhen en Tokio te maken krijgen met een groot verschil in de vraag naar mobiele data en de beschikbare capaciteit. Zo zal in 2025 in zeer dichtbevolkte steden niet worden voldaan aan 48 procent van de vraag naar datatraffic. Het rapport benadrukt dat wettelijke hervormingen van cruciaal belang zijn om de kloof tussen aanbod en vraag te dichten en zodoende economische kansen te creëren met mobiele breedband van de nieuwe generatie.

For the GSMA:
Gearóid Cashman, +44 7976 790 169