Toplieden medisch-technologische bedrijven bespreken open data op World Patient Safety, Science & Technology Summit

Bedrijven in medische apparatuur beloven gegevens te delen die levens van patiënten kunnen redden

Joe Kiani, Founder and Chairman of the Patient Safety Movement Foundation, discusses the importance of open data and interoperability of medical devices. (Photo: Business Wire)

LONDEN--()--Medische technologie bestrijkt een markt van meerdere miljarden dollars, en concurrentie tussen bedrijven wordt al lange tijd gezien als essentieel middel voorop te blijven lopen. Maar Joe Kiani, bestuursvoorzitter en CEO van het medisch-technologisch bedrijf Masimo, brengt concurrenten samen omwille van de patiëntveiligheid.

Als groot voorvechter van patiëntveiligheid richtte Kiani de Patient Safety Movement Foundation op om nodeloze overlijdensgevallen in ziekenhuizen door medische fouten een halt toe te roepen. Het doel is nul vermijdbare overlijdensgevallen te bewerkstelligen in 2020.

Patient Safety Movement Foundation
Tanya Lyon, 949-351-2858