Yamaha Motor boekt recordwinst in boekjaar 2017

– Sterke resultaten in alle bedrijfssegmenten –

TOKIO--()--Yamaha Motor Co., Ltd. (TOKYO:7272)(ISIN:JP3942800008) heeft vandaag bekendgemaakt dat de bedrijfswinst in het boekjaar 2017 (eindigend op 31 december) met 61 procent is gestegen tot een record van 101,6 miljard yen. De forse stijging komt voornamelijk op het conto van de verkoop van hoogwaardige producten en kostenreducties. Die besparingen zijn mogelijk gemaakt door geavanceerde productieprocessen en verfijnde ontwikkelingsmethodes voor motorfietsen. De netto-omzet steeg met 11 procent tot 1,67 biljoen yen, dankzij solide verkoopcijfers in de ASEAN-regio, buitenboordmotoren in de VS en surface mounters en industriële robots. De gewone inkomsten stegen met 52 procent tot 154,8 miljard yen.

Yamaha Motor Co., Ltd.
Naoto Horie, +81-3-5220-7211