Nieuw onderzoek naar B. longum subsp. longum door Morinaga Milk biedt mogelijk verklaring voor aanwezigheid bij alle leeftijdsgroepen

(Fig.1) Distribution of gut microbiota in healthy Japanese subjects (Graphic: Business Wire)

TOKIO--()--Bifidobacterium longum is een van de weinige darmbacteriën die voorkomt bij mensen van alle leeftijden, inclusief jonge kinderen, volwassenen en bejaarden. Morinaga Milk Industry Co., Ltd. (TOKYO:2264), een toonaangevende Japanse zuivelproducent, heeft vandaag de resultaten van een baanbrekend nieuw genoomonderzoek gepresenteerd. Het onderzoek – dat in samenwerking met het SFI-centrum APC Microbiome Ireland – verklaart mogelijk waarom.

Het menselijk darmstelsel wordt bewoond door een verzameling microbes (microbiota) die een belangrijk aandeel hebben in onze gezondheid door voedsel te verteren, bepaalde vitamines te produceren, ons immuunsysteem te reguleren en ons tegen pathogene bacteriën te beschermen. Dit actuele onderzoek onthult dat één bacteriesoort, B.longum subsp. longum, een grote verscheidenheid aan genen bevat. Daardoor heeft de bacterie een groot ‘concurrentievoordeel’, want het organisme kan zich aan het eetpatroon van iedere generatie aanpassen.

Morinaga Milk Industry Co., Ltd.
Mai Nozawa, +81-3-3798-0152
m-nozawa@morinagamilk.co.jp

Morinaga Milk Industry Co., Ltd.
Mai Nozawa, +81-3-3798-0152
m-nozawa@morinagamilk.co.jp