MagForce AG krijgt van FDA Investigational Device Exemption voor klinisch onderzoek naar NanoTherm als focale ablatie bij prostaatkanker met onmiddellijk risico

BERLIJN & CARSON CITY, Nev.--()--MagForce AG (Frankfurt, Scale, XETRA: MF6, ISIN: DE000A0HGQF5), een toonaangevend bedrijf in medische apparatuur voor oncologische nanogeneeskunde, heeft samen met zijn dochteronderneming MagForce USA, Inc bekendgemaakt dat de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) een zogeheten Investigational Device Exemption (IDE) heeft toegekend aan klinisch-wetenschappelijk onderzoek naar de therapie NanoTherm als focale ablatie tegen prostaatkanker met onmiddellijke risico’s.

De goedkeuring voor deze IDE stelt MagForce in staat een cruciaal onderzoek uit te voeren naar de innovatieve therapie NanoTherm in bepaalde medische centra in de Verenigde Staten. MagForce verwacht in de komende maanden patiënten te kunnen werven voor het onderzoek.

MagForce AG
Barbara von Frankenberg, +49-30-308380-77