FINCAD verbetert systeem voor portefeuille- en risicosysteem

Krachtig analyseplatform bevordert beslissingen rond investeringen en risico, verbetert operationele efficiëntie en vermindert operationele risico’s.

VANCOUVER, Brits-Columbia--()--FINCAD, de toonaangevende provider van portefeuille- en risicoanalyse voor fixed income en verschillende soorten derivaten, heeft vandaag nieuwe ontwikkelingen binnen FINCAD F3 aangekondigt. De nieuwe eigenschappen stellen firma’s aan de koopkant in staat betere beslissingen te nemen rond investeringen en risico.

Het is voor vermogensbeheerders aan de koopkant vaak een uitdaging om hoger rendement te behalen en kosten te verminderen. Om deze doelstellingen te verwezenlijken, gebruiken firma’s nieuwe soorten activa, derivaten en opkomende markten. Inflexibele, verouderde systemen zijn evenwel niet in staat aan de nieuwe vereisten te voldoen. Vaak wordt een lappendeken van verschillende systemen ingezet voor portefeuilleanalyse in de front-office en risicoanalyse in de middle-office. Een belangrijk nadeel daarvan is dat front- en middle-offices inconsistente gegevens, analysemiddelen en rapporten hebben, waardoor dagelijks veel energie opgaat aan het in overeenstemming brengen daarvan.

FINCAD F3 stelt de koopkant in staat deze uitdagingen aan te gaan met het beste systeem voor portefeuille- en risicoanalyse, wat kantoren de mogelijkheid geeft vrijwel ieder instrument te taxeren en te prijzen, uiteenlopende systemen te consolideren en gegevens en analysemiddelen uit de front- en middle-office te centraliseren.

FINCAD
Rob Garfield, +1-646-217-4572