European DataWarehouse kondigt testfase van EBA voor data-templates van niet-presterende leningen aan

FRANKFURT, Germany--()--European DataWarehouse (ED) kondigt met blijdschap een nieuw project aan dat de ontwikkeling bevordert van data-templates voor slecht presterende leningen en de Europese Bankenautoriteit (EBA).

ED verzamelt vanaf februari tot juni 2018 testdocumenten voor niet-presterende leningen die overeenkomen met de blauwdrukken die de EBA.

Na een specifiek mandaat van de Europese Commissie en de Europese Raad publiceerde de EBA de blauwdrukken die banken in de gelegenheid stelt vergelijkbare en gestandaardiseerde gegevens over niet-presterende leningen aan te leveren, waarmee ze tegemoetkomen aan de wensen van investeerders en andere marktdeelnemers. De templates voorzien in een gemeenschappelijke dataset in de hele Europese Unie voor screening, ‘due diligence’ en de taxatie van transacties met niet-presterende leningen. De templates van de EBA zijn een integraal onderdeel van een actieplan van de Europese Commissie om niet-presterende leningen in Europa aan te pakken, met als doelstelling secundaire markten te ontwikkelen.

Media Contact:
European DataWarehouse GmbH