Kortere, frequentere uitstapjes worden populairder onder internationale reizigers, maar reizen met contant kan onrust veroorzaken, blijkt uit onderzoek van Visa

Global Travel Intentions Study van Visa, uitgevoerd onder 15.000 globetrotters, wijst uit dat het meenemen van contant geld bij reizigers wereldwijd onrust met zich mee kan brengen.

Visa’s cashless solutions offer the freedom to pay anywhere in the world while helping you get a competitive exchange rate when you pay in local currency. (Photo: Business Wire)

SAN FRANCISCO & SINGAPORE--()--Visa (NYSE: V) heef vandaag de resultaten van breed onderzoek naar reizen en toerisme in 2017 bekendgemaakt. Het onderzoek Global Travel Intentions (GTI) van Visa brengt verschillende aspecten van reizen onder de aandacht, waaruit blijkt dat stressvermindering een van de belangrijkste redenenen voor reizen is. Het onderzoek brengt ook aan het licht dat bepaalde aspecten van reizen tot ongerustheid en stress kunnen leiden, waaronder het verkrijgen, meenemen en uitwisselen van contant geld. Visa biedt veel oplossingen zonder contant, die mensen de vrijheid geven overal ter wereld te betalen tegen een aantrekkelijke wisselkoers bij betalingen in lokale valuta. Aankopen doen in een de thuisvaluta doet weliswaar vertrouwd aan, maar die uitgaven in het buitenland gaan vaak gepaard met conversiegerelateerde commissies en andere bijkomende kosten.

Visa Inc. (North America)
Andy Gerlt, 415-805-5153
agerlt@visa.com
Visa Inc. (Rest of the World)