FAA keurt AerSafeTM to Comply with Fuel Tank Flammability Reduction Rule for Boeing 767 Aircraft

CORAL GABLES, Fla.--()--De Federal Aviation Administration (FAA) heeft AerSale® een aanvullend typecertificaat (STC) gegeven voor de installatie van het systeem AerSafe™ in vliegtoestellen uit de serie Boeing 767 (ST03599NY), conform de regel Fuel Tank Flammability Reduction (FTFR). Het nieuwe certificaat is een toevoeging op de STC die AerSale kreeg voor de series Boeing 737 Classic (ST03589NY) en de serie Boeing 737 NG (ST02980NY), die de FAA in 2016 had toegekend.

AerSafe is een elegante oplossing – gemakkelijk te installeren, geen onderdelen die kunnen haperen en dat tegen een fractie van de kosten voor stikstof-inertisering”, zei Basil Barimo, operationeel bestuurder bij AerSale. “Als je die voordelen optelt bij een installatieperiode van zes dagen, is AerSafe de logische keuze. Luchtvaartmaatschappijen en exploitanten die nog geen bestelling hebben geplaatst voor stikstof-inertisering hebben in potentie nog een jaar wachttijd. Bovendien brengen die systemen aanzienlijke doorlopende kosten met zich mee. Als je het verlies van omzet tijdens de renovatie van vliegtuigen in overweging neemt, betaalt de AerSafe zich in veelvoud uit.”

AerSale
Lyndelle Nieuwkerk, 305-764-3200