Institutionele beleggers willen meer informatie over samenstelling directies, bedrijfsstrategie en ESG-praktijk

LONDEN--()--Institutionele beleggers met een beheerd vermogen van 31 biljoen dollar willen dat portefeuillebedrijven gedetailleerdere informatie geven over hun raad van bestuur, bedrijfsstrategieën en ESG-beleid. Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde enquête die Morrow Sodali’s jaarlijks onder institutionele beleggers houdt. De enquête wijst op drie thema’s waarover investeerders zich in de aanloop naar de aandeelhoudersvergaderingen van 2018 zorgen maken.

• Heldere formulering van bedrijfsstrategieën en doelstellingen;
  • Vaardigheden, kwalificaties, ervaring en individuele bijdragen aan de effectiviteit van de raad;
  • Gedetailleerde zakelijke beredenering van beslissingen binnen de bestuursraad en de positionering rond strategische en financiële resultaten.

Morrow Sodali
Velia Senatore