Visioneering Technologies krijgt CE-markering voor eendagslenzen NaturalVue®

Multifocale lens NaturalVue Onder meer indicatie voor beheersing voortschrijdende myopie

ATLANTA--()--Visioneering Technologies, Inc. (ASX: VTI), een innovatief bedrijf in medische apparatuur uit de VS dat zich toelegt op de ontwikkeling van geavanceerde producten voor zichtverbetering, heeft een CE-markering (Conformité Européenne) voor de vermarkting van zijn portfolio met gepatenteerde eendagslenzen van het type NaturalVue® (etafilcon A), bestaande uit sferische, torische, multifocale en multifocaal-torische lenzen. De CE-markering voor VTI omvat een indicatie voor de unieke NaturalVue Multifocal (NVMF), die is ontwikkeld als middel om myopie in bedwang te houden. Contactlenzen van NVMF bevatten innovatieve Neurofocus Optics® Technology van VTI, dat gebruikmaakt van een gepatenteerd ontwerp voor grotere dieptescherpte. Daarmee wordt een oplossing geboden voor optische risicofactoren die verband houden met gevorderde myopie. Het vernieuwende design van NVMF is zowel geschikt voor beheersing van voortschrijdende myopie als prebyopia (leeftijdsgerelateerd verlies van het vermogen objecten van dichtbij te bekijken).

Company
Visioneering Technologies, Inc.