Cambridge Blockchain en IHS Markit gaan alliantie voor persoonsgegevens aan

CAMBRIDGE, Mass.--()--Cambridge Blockchain gaat een strategische alliantie aan met IHS Markit. De twee bedrijven leveren geïntegreerde referentiegegevens, activiteiten en software om nutsbedrijven te helpen bij het vergaren van informatie over klanten.

Financiële instituties krijgen te maken met strengere regels rond identiteit, waarbij know-your-customerkosten kunnen stijgen tot 500 miljoen dollar per jaar voor grote banken. De strenge wetten rond persoonsgegevens, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), beperken ook de mogelijkheden om aan gevalideerde informatie over klanten te komen, met mogelijke boetes tot 20 miljoen euro of 4 procent van de wereldwijde omzet. De combinatie van kyc.com van IHS Markit met het digitale gedistribueerde identificatiesysteem van Cambridge Blockchain lost de tegenstrijdige uitdagingen van privacy en transparantie op, wat resulteert in snellere onboarding, lagere kosten en verbeterde wettelijke nakoming binnen een betrouwbare en consistente blik op referentiegegevens van klanten.

Cambridge Blockchain
Nadim Takchi, +1 617-275-2755