Dataprofessionals verspillen 50 procent van hun tijd aan mislukte of herhaalde werkzaamheden rond data, wat organisaties miljoenen kost

Onderzoek gesponsord door Alteryx wijst op inefficiënte zoektocht naar en catalogisering van data, wat Amerikaanse organisaties jaarlijks 1,7 miljoen dollar per 100 werknemers kost.

IRVINE, Calif.--()--Alteryx, Inc. (NYSE: AYX), heeft vandaag bekendgemaakt dat dataprofessionals wekelijks de helft van hun tijd verspillen aan het zoeken naar, beschermen en voorbereiden van data, wat organisaties veel geld kost. De IDC InfoBrief: The State of Data Discovery and Cataloging, die in opdracht van Alteryx tot stand kwam, steunt op een uitgebreide enquête onder meer dan vierhonderd personen die met data werken in Noord-Amerika en Europa.

Ondanks de hoge vlucht die data-analyse wereldwijd heeft genomen, toont dit nieuwe onderzoek aan dat organisaties nog altijd veel kunnen doen om alles uit hun data en aanverwante infrastructuur te halen, vooral als het gaat om het vinden en catalogiseren van gegevens. Dataprofessionals zijn meer tijd kwijt aan het beheren, zoeken en prepareren van data dan aan waardecreatie voor het bedrijf.

Alteryx
Lisa Soto