DNA Script en Dynamic Combinatorial Chemistry gaan exclusieve samenwerking aan voor enzymatisch gesynthetiseerde DNA

Samenwerking is een belangrijke mijlpaal voor de vermarkting van snelle, efficiënte technologie voor DNA-synthese van DNA Script zonder zware chemicaliën

PARIS & GAINESVILLE, Fla.--()--DNA Script en Dynamic Combinatorial Chemistry (DCC) hebben vandaag bekendgemaakt dat ze een exclusieve licentieovereenkomst hebben gesloten. Het akkoord verruimt het gebruik door DNA Script van een nieuwe DNA-bouwsteen, die door DCC op de markt is gezet. Deze bouwsteen brengt uiterst pure synthetische DNA samen met andere nucleïnezuren.

De technologie van DCC, die werd ontwikkeld door het gelieerde bedrijf Firebird Biomolecular Sciences LLC met hulp van het National Human Genome Research Institute (deel van de National Institutes of Health) in het kader van een project rond sequencing van het menselijk genoom, maakt nauwgezette controle van het enzymatisch proces mogelijk. De voorwaarden voor de overeenkomst bieden ruimte voor een bredere samenwerking. Die zou dan ook de vermarkting van nieuwe DCC-technologieën omvatten, die zijn ontwikkeld in het kader van een project met het National Institute of General Medical Sciences van de National Institutes of Health.

Press contact in the US
Seismic