Octapharma: laag aantal remmers na octanate® bij voorheen onbehandelde patiënten met ernstige hemofilie A

LACHEN, Zwitserland--()--Met grote vreugde maakt Octapharma bekend dat de definitieve resultaten van een onderzoek naar goede klinische werkwijzen onder voorheen onbehandelde patiënten zijn gepubliceerd in het internationaal vermaarde medisch tijdschrift Haemophilia. Het onderzoek spitste zich toe op de immunogeniciteit, effectiviteit, veiligheid en verdraagbaarheid van octanate® bij voorheen onbehandelde patiënten met ernstige hemofilie A.

Onbehandelde patiënten met hemofilie A lopen groot risico op de ontwikkeling van remmers. Circa 35 procent ontwikkelt remmers die in verband worden gebracht schadelijke gevolgen voor de gezondheid en economie.

In dit prospectieve, multinationale onderzoek kregen 51 nog onbehandelde patiënten met ernstige hemofilie A octanate® exclusief als vervangingstherapie, zowel preventief als op aanvraag ter behandeling van bloedingen. Dit gebeurde gedurende honderd blootstellingsdagen of vijf jaar.

Octapharma AG
International Business Unit – Haematology