Medrobotics® Corporation krijg toestemming van FDA voor ’s werelds eerste en enige transabdominale en transthoracale kijkrobot

Bedrijf krijgt toestemming om robotsysteem Flex® op de markt te zetten voor visualisatie bij algemene chirurgische, gynaecologische en thoracale ingrepen

RAYNHAM, Mass.--()--Medrobotics Corp., een bedrijf in medische robotica, heeft vandaag bekendgemaakt dat de FDA wettelijke toestemming heeft gegeven voor de verkoop van het Flex® Robotic System, dat bij algemene chirurgische, gynaecologische en thoracale operaties in de Verenigde Staten visuele ondersteuning biedt. Deze vergunning onderstreept wederom de vooruitgang die het bedrijf boekt bij de ontwikkeling van producten die bijdragen aan algemene, gynaecologische, thoracale en urologische operaties met één incisie.

“Met deze nieuwe indicatie van de FDA gaat de inzet van de flexibele robottechnologie van Medrobotics verder dan louter natuurlijke lichaamsopeningen”, zei Samuel Straface, Ph.D. “De toestemming is een cruciale stap voor ons streven naar minimale impact van operaties, door middel van minder invasieve procedures met een enkele incisie in de onderbuik of borstholte, in tegenstelling tot het veelvoud aan incisies dat momenteel is vereist.”

Media:
For Medrobotics Corporation