Northern Trust voltooit strategische overname van fondsendienstunits van UBS Asset Management in Luxemburg en Zwitserland

Goed gevestigd als top 10 vermogensdienstverlener in Luxemburg en een toonaangevende vermogensbeheerder in Zwitserland

LONDEN--()--Northern Trust (Nasdaq: NTRS) heeft vandaag de afsluiting aangekondigd van de overname van de fondsenbeheerdiensten van UBS Asset Management in Luxemburg en Zwitserland, wat haar groeistrategie voor continentaal Europa verder ondersteunt.

De overname positioneert Northern Trust als toonaangevende vermogensbeheerder in Zwitserland en een top 10 vermogensdienstverlener in Luxemburg. Northern Trust verwelkomt meer dan 200 nieuwe medewerkers en vestigt een nieuw Europees kantoor in Bazel, Zwitserland, als gevolg van de overname.

“We zijn verheugd over de afronding van onze overname van de fondsenbeheerdiensten van UBS Asset Management in Luxemburg en Zwitserland,” aldus Teresa Parker, President, Europa, het Midden-Oosten en Afrika, bij Northern Trust. “Deze overname is een hoeksteen van ons strategisch expansieplan voor continentaal Europa en vormt een belangrijke kans om onze schaal, mogelijkheden, producten en marktbereik in heel Europa uit te breiden. Hierdoor kunnen we onze diensten voor bestaande en toekomstige klanten verder verbeteren en wordt onze positie als leider in de regio versterkt.”

Northern Trust kondigde in februari 2017 aan dat het voornemens was om de fondsenbeheerdiensten van UBS te verwerven, onder voorbehoud van de toepasselijke goedkeuring van de wetgevende instanties en de fondsraad en de andere gebruikelijke sluitingsvoorwaarden.

“Terwijl we doorgaan met de strategische uitbreiding van onze Global Fund Services-activiteiten in heel Europa, positioneert deze overname ons stevig als een toonaangevende beheerder in Luxemburg en Zwitserland, waardoor we meer kansen krijgen in heel continentaal Europa,” stelde Toby Glaysher, hoofd Global Fund Services, International, bij Northern Trust. “De behoeften van onze fondsadministratie- en vermogensbeheerklanten blijven evolueren, en door onze investering in technologie, capaciteit en expertise - zowel organisch als door middel van belangrijke acquisities zoals deze - versterken wij onze positie als marktleider door het aanbieden van innovatief fondsenbeheer en mid-office-oplossingen voor klanten in de hele regio.”

Northern Trust heeft in 2004 een kantoor in Luxemburg geopend en verstrekt al meer dan 30 jaar een uitgebreid assortiment beleggings- en vermogensbeheeroplossingen aan Zwitserse klanten. De overname vergroot de schaal van Northern Trust in continentaal Europa, waardoor de capaciteiten en het klantenbestand van het bedrijf worden vergroot. Northern Trust heeft 11 vestigingen en meer dan 3500 medewerkers in heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Over Northern Trust

Northern Trust Corporation (Nasdaq: NTRS) is een toonaangevende dienstverlener op het gebied van vermogensbeheer, beleggings- en fondsadministratie, alsmede bancaire dienstverlening voor bedrijven, instellingen en vermogende families en particulieren over de gehele wereld. Northern Trust werd opgericht in 1889 in Chicago en heeft kantoren in 19 Amerikaanse staten en in Washington, D.C. Daarnaast beschikt het bedrijf over 23 internationale vestigingen in Canada, Europa, het Midden-Oosten en de regio Azië-Pacific. Op 30 juni 2017 had Northern Trust een bewaard vermogen van USD 9,3 biljoen en een beheerd vermogen van USD 1,0 biljoen. Northern Trust wordt al meer dan 125 jaar gezien als een vooraanstaande financiële dienstverlener die zich onderscheidt door een uitzonderlijke dienstverlening, financiële expertise, integriteit en innovatie. Ga naar northerntrust.com of volg ons op Twitter @NorthernTrust.

Northern Trust Corporation, hoofdkantoor: 50 South La Salle Street, Chicago, Illinois 60603 Verenigde Staten, met beperkte aansprakelijkheid in de VS. Wereldwijde wettelijke en regelgevende informatie is te vinden op https://www.northerntrust.com/disclosures.

Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië/Pacific:
Northern Trust Corporation
Camilla Greene, +44 (0) 207 982 2176
Camilla_Greene@ntrs.com

Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië/Pacific:
Northern Trust Corporation
Camilla Greene, +44 (0) 207 982 2176