Twintigjarige jubileum van GORE® EXCLUDER® Device

Twee decennia na vernieuwing en behandeling van meer dan 300.000 patiënten wereldwijd zorgt EVAR-middel voor nog altijd voor progressie in patiëntzorg

FLAGSTAFF, Ariz.--()--W. L. Gore & Associates, Inc. (Gore) besteedt vandaag aandacht aan het twintigste jubileum van de eerste implantatie van de endoprothese GORE® EXCLUDER® AAA, het vaakst onderzochte endovasculaire middel voor herstel na een aneurysma op de markt. Wereldwijd zijn al meer dan driehonderd patiënten behandeld met het medische middel. De GORE EXCLUDER levert uitzonderlijke klinische prestaties, met een bewezen en duurzame optie voor patiënten met een abdominale aorta-aneurysma (AAA). Deze aandoening bedreigt jaarlijks tienduizenden levens. Dat de GORE EXCLUDER exceptionele prestaties levert, bewijst het feit dat 96 procent van alle implantaten vrij zijn van operaties die zijn gerelateerd aan het technische hulpmiddel. Ook heeft slechts 0,5 procent in de drie jaar na de implantatie een occlusie van een ledemaat.

Media:
Bliss Integrated Communication for Gore Medical