Ontex kondigt nieuwe productie faciliteit in Polen aan

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV ('Ontex') kondigt aan zijn lijn van producten voor persoonlijke hygiëne wereldwijd verder uit te breiden met de bouw van een nieuwe fabriek in Radomsko, Polen. De totale investering wordt op dit moment op 40 miljoen EUR geraamd. Verwacht wordt dat de nieuwe fabriek tegen eind 2018 de deuren zal openen. Tegen 2020 zouden er 170 mensen werkzaam zijn.

De nieuwe Poolse fabriek zal de Mature Markets Retail Division ondersteunen bij haar activiteiten in Centraal-Europa. De investering is een volgende stap in de groeistrategie van Ontex en maakt deel uit van de plannen van het bedrijf om uit te groeien tot een toonaangevende producent van consumentengoederen. Daarnaast past de extra productiecapaciteit in Centraal-Europa in de globale ambitie van het bedrijf om de internationale aanwezigheid te versterken.

Met de investering, die op 40 miljoen EUR geraamd wordt over de komende jaren, wil Ontex een site openen met een oppervlakte van in totaal 110.000 m² en een industrieele oppervlakte van 24.000 m². Dat zou Ontex in staat stellen om zijn productieprocessen te optimaliseren en zijn klanten en consumenten in Polen en daarbuiten nog beter te bedienen. De investering zou tegen eind 2020 minstens 170 nieuwe jobs met zich meebrengen. De huidige planning indachtig zouden de eerste producten eind 2018 van de band rollen. Tegen 2020 zal de site dan volledig operationeel zijn.

CEO van Ontex Charles Bouaziz reageerde op de geplande uitbreiding van de productiecapaciteit van Ontex in Polen: 'Om concurrentieel te blijven, moeten we blijven investeren in onze productiecapaciteit. De nieuwe fabriek in Radomsko zal ons helpen onze groeiambities te realiseren, werkgelegenheid te creëren in de regio en ons groeiende klantenbestand van handelaars en consumenten in Centraal- en Oost-Europa tevreden te houden.'

Over Ontex

Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via andere toonaangevende retailmerken.

Wereldwijd werken er meer dan 11.000 enthousiaste mensen voor Ontex en we zijn aanwezig in 22 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de Bel-20 en de STOXX® Europe 600-index. Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontexglobal.com of volg ons op LinkedIn.

Ontex
VRAGEN INVESTEERDERS