Ontex sluit een nieuwe kredietfaciliteit af

Verbeterde voorwaarden bevestigen de verstevigde financiële positie

AALST-EREMBODEGEM, Belgium--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (Euronext Brussels: ONTEX; “Ontex” of “Groep”) kondigde vandaag aan dat zij een nieuwe kredietfaciliteitsovereenkomst heeft afgesloten met haar banken voor een totaalbedrag van €900 miljoen. De nieuwe kredietfaciliteit omvat een termijnlening van €600 miljoen, en een revolving kredietfaciliteit van €300 miljoen. De overeenkomst heeft een looptijd van 5 jaar.

De nieuwe termijnlening zal gebruikt worden om de bestaande termijnleningen van de Groep te herfinancieren. De nieuwe revolving kredietfaciliteit kan voor algemene bedrijfsdoeleinden, overnames en voor de aflossing van de bestaande obligatielening van €250 miljoen van de Groep aangewend worden.

Ontex heeft belangrijke steun gekregen van een groep van 16 internationale banken, wat een bevestiging is van de verbeterde financiële situatie van de Groep sinds de beursgang in juni 2014.

About Ontex

Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BigFral, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via andere toonaangevende retailermerken.

Wereldwijd werken er meer dan 11.000 enthousiaste mensen voor Ontex en we zijn aanwezig in 27 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de Bel20 en de STOXX® Europe 600-index. Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontexglobal.com of volg ons op LinkedIn.

Ontex Group NV
Beleggers