PacSci EMC demonstreert eerste succesvolle manoeuvres in baan om de aarde

CHANDLER, Ariz.--()--PacSci EMC heeft met behulp van zijn Modular Architecture Propulsion System (MAPS™) een reeks solide raketmotoren succesvol afgevuurd. Daarmee bepaalde PacSci EMC de koers van de PACSCISAT en wijzigde het bedrijf de snelheid van de satelliet. Het systeem MAPS verzorgt nauwkeurige manoeuvres en aansturing van de koers op alle drie de assen. Daarnaast heeft MAPS het vermogen de van ruimtebaan te wisselen met 50 meter per seconde per delta V in vormfactor 1U. Deze capaciteit is opschaalbaar naar gelang de missie dat vereist en kan worden aangepast aan specifieke wensen voor uiteenlopende interfaces en externe oppervlakten, wat de impact op de binnenkant van de satelliet minimaliseert. MAPS is inzetbaar voor CubeSats en SmallSats.

Pacific Scientific Energetic Materials Company (PacSci EMC)
Steve Nelson, 661-917-2947
snelson@psemc.com

Pacific Scientific Energetic Materials Company (PacSci EMC)