Nobelprijswinnaar Yunus looft Ajinomoto voor maatschappelijk-duurzaam ondernemen

Ajinomoto CEO Nishii and Prof. Yunus (Photo: Business Wire)

TOKYO--()--Takaaki Nishii, CEO van Ajinomoto Co., Inc. (Ajinomoto) (TOKYO:2802) heeft een ontmoeting gehad met hoogleraar Yunus, winnaar van de Nobelprijs van 2006 en oprichter van de Grameen Bank. Ze spraken over het in 2009 gestarte project van Ajinomoto voor de verbetering van voedsel in Ghana, dat staat voor de culminatie van zakelijke kennis en maatschappelijke bijdragen van Ajinomoto.

“Ajinomoto begon het project in 2009 ter viering van zijn honderdjarige bestaan. In het kader van dit project produceren en verkopen we een supplement voor het spenen, KOKO Plus, om ondervoeding bij jonge kinderen tussen de zes maanden en twee jaar tegen te gaan”, zei Nishii. “Ondervoeding is een ernstig probleem in ontwikkelingslanden en schaadt de fysieke en intellectuele groei van kinderen. Een groeiachterstand op die leeftijd is niet gemakkelijk te herstellen, zelf als kinderen in de daaropvolgende jaren genoeg voedingstoffen krijgen.”

Ajinomoto Co., Inc.
Hiroyuki Miyoshi, +81-3-5250-8165