Onderzoek ISACA: kloof in cyberbeveiliging stelt 1 op 4 organisaties zes maanden of langer bloot aan gevaar

ISACA's State of Cyber Security Study 2017 shows that the cyber security skills gap persists, with many companies saying it can take six months or more to fill positions--and a significant percentage saying they can't fill them at all. (Photo: Business Wire)

SAN FRANCISCO--()--Geavanceerde cyberbeveiliging is steeds meer in trek omdat cyberaanvallen tegenwoordig als onvermijdelijk worden gezien. Toch blijkt uit een enquête dat de meeste organisaties vrezen niet voldoende te zijn toegerust om zich te verweren.

In een nieuw onderzoek naar cyberveiligheid, ISACA’s Cybersecurity Nexus (CSX), zegt slechts 59 procent van alle ondervraagde organisaties dat ze vijf of meer reacties krijgen per vacature voor een cyberbeveiliger. Slechts 13 procent krijgt 20 of meer aanmeldingen. Dat staat in contrast met de meeste andere vacatures in het bedrijfsleven, waarop 60 tot 250 reacties komen. In ISACA’s onderzoek State of Cyber Security 2017 gaf 37 procent van de respondenten bovendien aan dat minder dan 1 op de 4 kandidaten de kwalificaties had om bedrijven te beveiligen, wat het probleem verder vergroot.

ISACA
Jay Schwab, +1-847-660-5693