Fototentoonstelling gewijd aan Chinees Nieuwjaar in winkelcentrum in Los Angeles

The “Happy Spring Festival” photo exhibition in South Coast Plaza Mall at Los Angeles. (Photo: Business Wire)

GUANGZHOU, China--()--Het bureau voor toerisme van de provincie Guangdong heeft, met financiële ondersteuning van het persbureau Xinhua en het Algemeen Consulaat van de Volksrepubliek China in Los Angeles, een fototentoonstelling met het thema “Happy Spring Festival” georganiseerd in een winkelcentrum in Los Angeles. Daarnaast werden Chinese opera- en balletvoorstellingen georganiseerd.

Het Lentefestival, een bekende Chinese traditie van saamhorigheid en hoop, dateert van meer dan vier duizend jaar geleden. Het duurt ongeveer drie weken. Het begint een week voor Chinees Nieuwjaar en wordt afgesloten met het lantaarnfestival (de 15e dag van het nieuwe jaar). Het festival wordt niet alleen gevierd door de inwoners van China, maar ook door mensen in veel andere Aziatische landen en door Aziatische afstammelingen in het buitenland die uitzien naar een welvarende toekomst.

Tijdens het evenement, dat begon op donderdag 26 januari, werden een week lang 30 afbeeldingen tentoongesteld in de South Coast Plaza Mall die lieten zien hoe de Chinese bevolking het Chinees Nieuwjaar viert. De tentoonstelling vond plaats in het Jewel Court-gebied van het winkelcentrum - een open wandelgebied waar bezoekers even konden stilhouden om de prachtige foto's te bewonderen en meer te weten te komen over de tradities van Chinees Nieuwjaar.

De 30 foto's illustreerden niet alleen de pracht en praal van de viering van het Chinese Lentefestival, maar ook schitterende landschappen, traditionele gebruiken en evenementen die zich het afgelopen jaar hebben afgespeeld in het Chinese Guangdong. Bezoekers werd aangeraden de gedetailleerde beschrijvingen bij de foto's te lezen, waarin aanwijzingen waren opgenomen voor het winnen van diverse prijzen.

De feestelijke opening vond plaats tussen 18.00 uur en 20.00 uur plaatselijke tijd. Hierbij waren optredens te zien van het opera- en ballettheater van Hangzhou. Bezoekers van de tentoonstelling stonden versteld van de optredens. Deze groep heeft ook opgetreden voor de leiders van de G20 tijdens de G20-topconferentie in Hangzhou.

Het Chinees Nieuwjaar, ook wel bekend als het Lentefestival, is de meest gevierde feestdag onder de Chinese bevolking, en de fototentoonstelling “Happy Spring Festival” markeerde het begin van het Jaar van de Haan. Deze feestdag is een feestelijk evenement in de Chinese cultuur, waarbij vrienden en familieleden bijeenkomen voor een feestelijke maaltijd, vuurwerk en bespiegelingen over een positieve toekomst. Gelukkig nieuw Jaar van de Haan!

Soci-link Culture Communication Co., Ltd
Nan Jin, 86-010-57803080