Toshiba stimuleert waterstofeconomie met constructie geïntegreerd Hydrogen Application Center

System Image (Graphic: Business Wire)

TOKYO--()--Toshiba Corporation (TOKYO:6502) heeft de eerste steen gelegd voor haar nieuwe Hydrogen Application Center van het Fuchu Complex in westelijk Tokyo. Het centrum opent volgens planning zijn deuren in april 2017 en draait om het nieuwe waterstofsysteem H2One  , dat hernieuwbare energie gebruikt voor de productie van waterstof en dit vervolgens overbrengt naar heftrucks met brandstofcellen in het Fuchu Complex. Brandstofcellen zijn snel te herladen en 24 uur per dag beschikbaar – een duidelijk voordeel ten opzichte van accu’s.

Projectmanager van het onderdeel Energy Systems and Solutions Hiroyuki Ota zei: “Het Hydrogen Application Center is een stap op weg naar een nieuw bedrijf. We benutten de ervaring en kennis die we opdoen in het Hydrogen Application Center voor de ontwikkeling en oplevering van een H2One  voor gebruik in fabrieken, pakhuizen, logistieke faciliteiten en vliegvelden. We willen van Fuchu Complex een modelfabriek maken voor de verwezenlijking van een koolstof-uitstootvrije maatschappij waarin gebruik van waterstofenergie gemeengoed is.”

Press Contact:
Toshiba Corporation