St. Jude Medical HeartMate 3 zorgt voor betere resultaten bij behandeling van ernstig hartfalen

HeartMate 3 Left-ventricular Assist System (Photo: Business Wire)

ST. PAUL, Minnesota & NEW ORLEANS--()--St. Jude Medical, Inc., internationaal producent van medische apparatuur, heeft vandaag de resultaten van zijn Amerikaanse onderzoek MOMENTUM 3 bekendgemaakt. Dat deed het bedrijf tijdens de Scientific Sessions van de American Heart Association (AHA) in New Orleans. De zogehete IDE-studie (IDE: investigational device exemption) vergeleek de HeartMate 3™ Left Ventricular System (LVAs) met de LVAS HeartMate II, een steunhart voor de behandeling van ernstig hartfalen. Dit is het grootste onderzoek ter wereld dat zowel nieuwe patiënten als langdurig zieken behandelt. Het onderzoek wees uit dat patiënten met de HeartMate 3 een kans van 86,2 procent hebben op overleving met uitblijven van een verlammende beroerte of een nieuwe operatie.

St. Jude Medical, Inc.
J.C. Weigelt, 651-756-4347