Panasonic begint aan grootschalige productie snelle gatedriver voor GaN-transistor X-GaN

Single-channel high-speed gate driver for "X-GaN" power transistor AN34092B (Photo: Business Wire)

MUNCHEN, Duitsland--()--Panasonic Corporation heeft vandaag aangekondigd in november 2016 te beginnen met de grootschalige productie van een zeer snelle gatedriver (AN34092B), die is geoptimaliseerd voor de GaN-transistor X-GaN. Het bedrijf begint ook met de massale productie van twee types X-GaN (PGA26E07BA en PGA26E19BA). Daarnaast biedt Panasonic oplossingen in combinatie met zeer snelle gatedrivers.

GaN is een halfgeleider van de nieuwe generatie, die binnen transistors zorgt voor besparingen in energieverbruik en ruimte. Een gatedriver is noodzakelijk om een transistor aan te drijven. Algemene gatedrivers voor conventionele, silicium transistors maken kunnen het potentieel van GaN-transistors echter niet benutten, omdat de structuut van gates in GaN-transistors verschilt van silicium transistors.

Media Contacts:
Panasonic Corporation