Teijin koopt Continental Structural Plastics

TOKYO--()--Teijin Limited heeft vandaag bekendgemaakt een akkoord te hebben bereikt over de overname van Continental Structural Plastics Holdings Corporation (CSP) voor 825 miljoen dollar. CSP is een toonaangevende leverancier van composieten voor de auto-industrie in Noord-Amerika en wordt een volledige dochteronderneming van Teijin. Met de overname wil Teijin de basis leggen voor een auto-composietenbedrijf in Noord-Amerika. Daarnaast streeft het bedrijf naar versnelde groei als topleverancier van composieten voor de internationale auto-industrie.

De aandelen van CSP worden gekocht door Teijin Holdings USA Inc., het holdingbedrijf van Teijin Group in de Verenigde Staten. Als alles volgens planning verloopt, is de transactie afgerond in december 2016, nadat is voldaan aan standaard transactievoorwaarden, inclusief goedkeuring van de toezichthouder.

Teijin Limited
Nana Saito, +81 3 3506 4055