PXT3003 van Pharnext in vier posterpresentaties op zesde internationale conferentie Charcot-Marie-Tooth and Related neuropathy Consortium (CMTR)

PARIS--()--Pharnext, een Franse biofarmaceutisch bedrijf dat een geavanceerd portfolio van producten tegen neurodegeneratieve aandoeningen, heeft vandaag bekendgemaakt dat onderzoeksresultaten in verband met zijn centrale pleomedicijn PXT3003 worden gepresenteerd op de zesde internationale conferentie van het Charcot-Marie-Tooth and Related neuropathy Consortium (CMTR). Het gaat om vier posterpresentaties over het medicijn, dat in ontwikkeling is als voor de behandeling van de ziekte Charcot-Marie-Tooth type 1A. De conferentie vindt van 8 tot 10 september 2016 plaats in Venetië.

De vier posters worden gepresenteerd in twee aparte postersessies:

• Postersessie #2 – Vrijdag 9 september, 2016 – 13:30 tot 14:30 uur.
  • Poster 20: “International, multi-center, randomized, double-blind, placebo-controlled Phase 3 study assessing in parallel groups the efficacy and safety of 2 doses of PXT3003 in patients with Charcot-Marie-Tooth disease type 1A treated for 15 months.” Attarian S, et al.
  • Poster 21: “Baseline Analysis of PXT3003 Phase 2 Data Reveals Two Blood Early Candidate Biomarkers for Therapeutic Response in Charcot-Marie-Tooth Disease Type 1A.” Laffaire J, et al.
  • Postersessie #3– Zaterdag 10 september, 2016 – 12:30 tot 13:30 uur
  • Poster 18: “An Online Survey of Neurologists about Charcot-Marie-Tooth Disease Type 1A.” Paoli X, et al.
  • Poster 29: “An Experimental Trial of an Early Onset Short-Term Treatment with a Combinational Drug (PXT3003) in the Charcot-Marie-Tooth 1A Rat Model.” Prukop T, et al.

Pharnext
René Goedkoop, +33 (0)1 41 09 22 30