Retail Food Group boekt recordwinst en kondigt nieuwe overname aan

GOLD COAST, Australië--()--De internationale franchisegever in eetgelegenheden Retail Food Group viert vandaag zijn tiende jaar aan de Australian Securities Exchange (ASX) met een recordwinst en de aankondiging van een belangrijke, nieuwe aankoop.

Het bedrijf presenteerde zijn jaarcijfers op 30 juni 2016 en boekte een nettowinst na belastingen van 66,4 miljoen dollar. Dat is 20,5 procent hoger dan in de voorgaande periode en het gevolg van een record-EBITDA van 110,2 miljoen dollar – een stijging van 24 procent ten opzichte van boekjaar 2015.

Algemeen directeur van RFG Andre Nell zei dat de uitzonderlijke prestaties van het bedrijf steunen op de steeds diversere en internationalere manier van zakendoen van de groep.

“De franchiseondernemingen van RFG blijven floreren. Zo zijn in boekjaar 2016 258 nieuwe vestigingen opgezett, waaronder 112 in Australië, 69 in Azië en 41 in Europa, de drie regio’s waar we het hardst groeien”, zei Nell.

Nell zei dat het overnameakkoord van RFG met het Australische voedselproductie- en servicebedrijf Hudson Pacific Corporation laat zien dat de groei een natuurlijke progressie maakt richting een fullservicebedrijf in voedsel en drank.

For further information, interviews or images contact:
RFG
Amy Smith, +61 400 137 704
Corporate Communications Manager
amy.smith@rfg.com.au

For further information, interviews or images contact:
RFG
Amy Smith, +61 400 137 704