Nieuw pakket voor beveiliging betaalverkeer kleine winkeliers en hun banken beschermen tegen cybercriminaliteit

Key tips for small business data protection. (Graphic: Business Wire)

WAKEFIELD, Mass.--()--Kleine bedrijven over de hele wereld lopen steeds groter risico op diefstal van betaalgegevens. Bijna de helft van alle cyberaanvallen in 2015 waren gericht op kleine bedrijven met minder dan 250 werknemers, zegt cyberveiligheidsbedrijf Symantec. Om deze bedrijven te helpen zichzelf en hun klanten te beschermen, heeft de Small Merchant Taskforce van de PCI Security Standards Council een pakket met hulpmiddelen voor beveiliging van betalingen ontwikkeld voor kleine ondernemingen.

“Dienstverlening aan winkeliers is een kernonderdeel van het mandaat van de PCI Council. De markt heeft een dringende behoefte aan begrijpelijke middelen voor de beveiliging van betalingen voor kleine ondernemingen. We zijn, na te hebben samengewerkt met winkeliers, banken, winkeliersverenigingen, technologie- en serviceproviders en andere kleine partners, blij dat we het kleinbedrijf praktische richtlijnen kunnen geven voor beveiliging tegen cybercriminelen”, zie algemeen directeur van PCI Security Standards Council Stephen Orfei.

PCI Security Standards Council
Laura K. Johnson