OpenGate Capital akkoord over overname Alfatherm S.p.A.

LOS ANGELES--()--OpenGate Capital, een internationale private-equityfirma, heeft vandaag bekendgemaakt dat het een definitieve overeenkomst heeft gesloten met Emerald en PM & Partners, aandeelhouders en crediteuren over de overname van Alfatherm S.p.A. (“Alfatherm”), een producent van harde, half-harde en flexibele PVC-lagen. De overname is naar verwachting eind juni rond. Details van de transactie zijn niet bekendgemaakt.

Alfatherm is meer dan vijftig jaar geleden opgericht en is de op drie na grootste Europese fabrikant van PVC-lagen. Het bedrijf richt zich op de productie en verkoop van harde, half-harde en flexibele PVC-materialen die geschikt zijn voor verschillende toepassingen. Het bedrijf bezit drie fabrieken in de omgeving van Milaan en heeft langlopende klantrelaties in zestig landen. Alfatherm-producten zijn onderverdeeld in vijf bedrijfseenheden:

• Decoratie van grote vlakken
  • Capsules en hulzen