Visa introduceert betaalring met NFC voor sporters van Team Visa op Rio 2016

This Visa payment ring is the first-ever NFC-enabled, tokenized payment ring. Visa created the ring for its Team Visa athletes competing in the Rio 2016 Olympic and Paralympic Games. (Photo: Business Wire)

SAN FRANCISCO--()--Visa Inc., de exclusieve betalingsleverancier van de Olympische en Paralympische Spelen, heeft vandaag een nieuwe innovatie voor de Spelen van Rio geïntroduceerd: de eerste ring voor betalingen met een Visa-account. In Rio krijgen alle atleten van Team Visa deze wearable voor Visa-betalingen. Dit team bestaat uit 45 olympiërs uit alle delen van de wereld die Visa’s waarden van acceptatie, samenwerking en innovatie belichamen. De betaalring heeft NFC-mogelijkheden, wat sporters van Team Visa in staat stelt aankopen te doen door hun ring slechts een enkele keer tegen een betaalterminal met NFC-functionaliteit te tikken.

De ring zorgt dankzij zijn kernfuncties voor een unieke betaalervaring. De ring maakt gebruik va de het gepatenteerde NFC Ring® -ontwerp van McLear & Co, dat bestaat uit een beveiligde microchip van Gemalto, met een ingebouwde NFC-antenne voor contactloos betalen. Anders dan andere wearables voor betalingen, heeft de ring geen batterij nodig, noch een oplader. Het apparaat is ook waterbestendig tot een diepte van vijftig meter, wat betekent dat sporters van Team Visa en goudenmedaillewinnares direct uit het zwembad kan stappen om te betalen met een tikje van haar ring.

Visa Inc.
Andy Gerlt, +1-415-805-5153