Ontex licht de beslissing van de Spaanse Mededingingsautoriteit inzake een inbreukonderzoek toe

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (“Ontex”) neemt akte van de beslissing van de Spaanse Mededingingsautoriteit (CNMC) in een onderzoek met betrekking tot vermeende inbreuken tegen Spaanse en Europese mededingingsregels tegen 8 producenten die actief zijn in de sector van niet-gehospitaliseerd terugbetaald incontinentiemateriaal In Spanje.

Op 2 september 2014 startte de CNMC met een inbreukonderzoek tegen 8 producenten uit de hierboven vermelde sector.

De CNMC heeft nu geoordeeld dat de Spaanse dochtervennootschappen van Ontex (Ontex ES Holdco, S.A., Ontex Peninsular, S.A.U. and Ontex ID, S.A.U) deel uitmaakten van een groep van inbreuk plegende vennootschappen en zij legt deze dochtervennootschappen een boete op van €5, 15 miljoen.

Ontex gaat niet akkoord met deze beslissing en zal alle beroepsmogelijkheden onderzoeken.

Ontex engageert zich er toe haar activiteiten in volle overeenstemming met alle van toepassing zijnde wetten uit te voeren en voert in dit opzicht een compliance-programma op groepsniveau.

Over Ontex

Ontex is een toonaangevende producent van persoonlijke hygiëne wegwerpartikelen, gaande van baby luiers tot producten voor vrouwelijke hygiëne en incontinentie bij volwassenen. De producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen onder eigen Ontex merken alsook onder toonaangevende winkelmerken.

De groep stelt meer dan 7.000 personeelsleden tewerk, en is aanwezig in 23 landen. Ontex is genoteerd op Euronext Brussels en maakt deel uit van de BEL20® index.

INFORMATIEVRAGEN VAN BELEGGERS
Philip Ludwig, +32 53 333 730