Oud-senator Tom Harkin in raad van bestuur Masimo

IRVINE, Calif.--()--Masimo, een internationale innovator van niet-invasieve patiëntcontrole, heeft vandaag bekendgemaakt dat de afgezwaaide senator Tom Harkin is verkozen tot lid van zijn raad van bestuur. Harkin diende vijf termijnen als senator en was voorzitter van het Senaatscomité voor gezondheid, onderwijs, werk en pensioen (HELP).

Harkin trad in januari 2015 af als senator. Hij was acht jaar lang voorzitter van HELP. Uit hoofde van deze functie werkte hij aan waarborgen voor een gezonde economie, toegang tot kwaliteitsonderwijs en betaalbare, kwalitatief goede gezondheidszorg voor alle Amerikanen. Harkin gaf vorm aan het lemma voor preventie en welzijn van de nieuwe zorgwet, de Patient Protection and Affordable Care Act. Harkins bekendste verworvenheid was de Americans with Disabilities Act (ADA) die onder zijn leiding en door zijn steun in 1990 werd aangenomen onder president George H. W. Bush. Later stichtte hij het Clinical Trials Network, dat de effectiviteit van rehabilitatietherapieën voor mensen met een verlamming meet. Hij stelde ook de Christopher and Dana Reeve Act op, die in 2009 werd aangenomen. Voorafgaand aan zijn aftreden werkte Harkin nauw samen met president Barack Obama aan het opheffen van beperkingen op onderzoek met embryonale stamcellen.

Masimo
Irene Paigah, 858-859-7001