GSMA blij met sectorbreed akkoord over technologiestandaarden voor Low Power Wide Area

LONDON--()--De GSMA heeft vandaag bekendgemaakt dat de mobiele sector een akkoord heeft bereikt over de technologische standaarden voor Low Power Wide Area (LPWA) en dat deze standaarden zijn geaccepteerd door 3GPP. De overeenstemming binnen de branche over algemene standaarden voor Narrow Band IoT (NB-IoT), Extended Coverage GPRS (EC-GPRS) en LTE Machine Type Communication (LTE-MTC) stellen exploitanten in staat munt te slaan uit een markt die volgens Machina Research in 2020 een geschatte waarde heeft van 589 miljard dollar en circa 47 procent van de machine-to-machinemarkt (M2M) zal beslaan. De complementaire technologie├źn worden via een licentiespectrum aangeleverd en dekken alle gebruiksvormen van LPWA, waardoor klanten gegarandeerd keuze hebben en de markt voor het internet der dingen floreert.

For the GSMA
Charlie Meredith-Hardy