Westinghouse vernieuwt inspectietechnieken voor reactor 3 van Zweedse kerncentrale

TÄBY, Zweden--()--Westinghouse Electric Company is samen met zijn dochteronderneming WesDyne Sweden AB door OKG AB geselecteerd voor de ontwikkeling van technieken en instrumenten voor de inspectie van het omhulsel van een reactorkern. De te inspectiemiddelen zijn bedoeld voor reactor 3 van de kerncentrale van OKG AB in de Zweedse stad Oskarshamn.

Het contract behelst de ontwikkeling en de kwalificatie van ultrasonore technieken en wervelstroomsensoren voor 70 millimeter dikke Inconoel 182-lasnaden en twee nieuwe manipulators voor de inspectie van een diepte van circa 35 meter in vijf verschillende lassegmenten. Een van de manipulators gaat de te inspecteren ruimte binnen door een klein rooster in de reactor, die slechts 300 bij 300 millimeter meet.

Westinghouse Electric Company
Hans Korteweg, +32 (0)2 645-7162 (office)
+32 (0)479-75-13-60 (mobile)
Europe, Middle East & Africa Region