NovaTears stabiliseert traanfilm en vermindert droogte bij mensen met keratoconjunctivis sicca door traanverdamping

HEIDELBERG, Duitsland--()--NovaTears, de eerste commercieel verkrijgbare oogdruppel van Novaliq GmbH voor de behandeling van keratoconjunctivis sicca (droge ogen) als gevolg van traanverdamping, zorgt voor significante verbeteringen van vier van de vijf maatregelen tegen droge ogen door traanverdamping. Dat blijkt uit nieuw onderzoek. NovaTears is ook bewezen veilig en verdraagbaar en veroorzaakte geen verandering in de scherpte van het zicht of intraoculaire druk. De afname van 21 punten in de Ocular Surface Disease Index (OSDI) overschreed het minimum aan klinisch belangrijke veranderingen voor milde of matig tot ernstige ziektes.

Deze bevindingen zijn onlangs gepubliceerd in het tijdschrift Journal of Ocular Pharmacology and Therapeutics.

Bernhard Günther: + 49 6221 502 5911
Managing Director, CEO