Operationele resultaten Lenovo solide in tweede kwartaal 2015/2016

• Omzet was 12,2 miljard dollar, 16 procent meer dan dezelfde periode vorig jaar bij constante wisselkoers.
  • Lenovo zag zijn marktaandeel in de markt voor PC’s groeien tot een record van 21,2 procent.
  • Lenovo voert met succes zijn herschikking van het bedrijf die 650 miljoen dollar zal opleveren in de tweede helft van het boekjaar, wat neerkomt op 1,35 miljard dollar voor het hele boekjaar.
  • Zoals aangekondigd in het eerstekwartaalrapport, betaalde Lenovo in het tweede kwartaal 599 miljoen dollar aan reorganisatiekosten en eenmalig 324 miljoen dollar voor de klaring van zijn smartphone-inventaris.
  • Runrate-inkomsten vóór belastingen kwartaal-op-kwartaal zijn met 16 procent gegroeid tot 166 miljoen dollar.
  • Het verlies vóór belastingen bedraagt naar de rapportagestandaard van Hong Kong 842 miljoen dollar, als gevolg van reorganisatiekosten en eenmalige kosten.
  • Verlies per aandeer is 6,43 dollarcent, of 49,84 Hongkongse dollarcent.

HONG KONG--()--Lenovo Group maakt vandaag de resultaten bekend van haar tweede kwartaal, dat eindigde op 30 september 2015. De omzet bedroeg 12,2 miljard dollar, jaar-op-jaar een groei van 16 procent, oftewel een stijging van 23 procent jaar-op-jaar tegen constante wisselkoers. In het tweede kwartaal stegen de runrate-inkomsten vóór belastingen kwartaal-op-kwartaal met 16 procent tot 166 miljoen dollar, exclusief de kosten voor herstructurering, eenmalige lasten en non-cash boekhoudkosten met betrekking tot overnames. Het verlies vóór belastingen bedraagt naar de rapportagestandaard van Hong Kong (HKFRS) 842 miljoen dollar. Het nettoverlies in het tweede kwartaal was 714 miljoen dollar.

Lenovo Group
Hong Kong