Grotere inzetbaarheid in Groene Energie: de Technische Universität Berlin en de Renewables Academy (RENAC) bieden experts op het gebied van hernieuwbare energie de nieuwe Master of Science (MSc.)...

BERLIJN--()--Grotere inzetbaarheid in Groene Energie: de Technische Universität Berlin en de Renewables Academy (RENAC) bieden experts op het gebied van hernieuwbare energie de nieuwe Master of Science (MSc.) “Global Production Engineering voor New Energy Technologies”

Na de succesvolle samenwerking bij de MSc. “Global Production Engineering Solar” (GPE Solar), hebben de Technische Universität (TU) Berlin en het Duitse bedrijf Renewables Academy (RENAC) een volgende stap gezet om ingenieurs voor te bereiden op de laatste uitdagingen op het gebied van hernieuwbare energie met de lancering van de internationale MSc. “GPE New Energy Technologies” (GPE NET). In oktober 2015 zijn studenten uit Latijns-Amerika, het Midden-Oosten, Azië en Europa begonnen aan hun eerste semester in Berlijn (Duitsland).

GPE NET biedt studenten de kans om experts te worden in een specifieke hernieuwbare-energietechnologie of zich te richten op het grote overzicht en inzicht te krijgen in verschillende technologieën en hun implementatiegebieden. GPE NET bestrijkt alle aspecten van de industriële waardeketen: van productontwikkeling en productie, via planning, installatie en de operatie van toepassingen naar financiering, juridische zaken en beheer. Actuele onderwerpen zoals integratie van hernieuwbare energie in het elektriciteitsnet worden ook behandeld.

TU Berlin
Jens Palacios Neffke
Program Manager GPE
E-Mail: info@gpe.tu-berlin.de
Tel.: +49 (0)30 – 314 – 79879

Release Summary

GPE NET allows students to become experts in a specific renewable energy technology, or focus on the big picture, getting an insight into different technologies and their implementation fields.

TU Berlin
Jens Palacios Neffke