Security Innovation laat op Black Hat Europe 2015 licht schijnen op risico’s voor mobiel en auto

Black Hat Europe 2015 (Photo: Business Wire).

WILMINGTON, Mass.--()--Cyberbeveiliger Security Innovation, leider in het Gartner Magic Quadrant for Security Awareness Training 2015, deelt zijn expertise op Black Hat Europa 2015. Het bedrijf is geselecteerd voor een lezing over geautomatiseerde en verbonden auto’s en mobiele beveiliging.

Jonathan Petit, hoofd wetenschap van Security Innovation, geeft een seminar met de titel Self-Driving and Connected Cars: Fooling Sensors and Tracking Drivers. De sessie gaat in op de veiligheid van autonome voertuigen en de privacy van aangesloten auto’s. Het programma bestaat uit Petits eigen onderzoek en een recente publieke hack van een autonoom voertuig. Bij een experiment aan de Universiteit Twente lukte het Petit een zelfrijdende auto voor de gek te houden en te laten denken dat er andere auto’s en voetgangers in de buurt waren, waardoor de wagen stopte. Dit alles was mogelijk met algemeen verkrijgbaar gereedschap voor zestig dollar.

Security Innovation
Rebecca Leitch, 978-267-1631