Westinghouse breidt uit naar Australische nucleaire markt met lokale leveranciers

SYDNEY--()--Westinghouse Electric Company heeft een memorandum van overeenstemming (MOU’s) getekend met UGL Limited, Saab Australia Pty Ltd. en Teralba Industries. Zij worden als Australische leveranciers een deel van het wereldwijde Westinghouse ketenbeheer. De bedrijven kunnen bovendien ervaring en vaardigheden opdoen die nodig zijn om nucleaire energie om te zetten tot elektriciteit voor de Australische markt, mocht het land beslissen om het aandeel van koolstofenergie te reduceren.

“Ons doel is om de eerste te zijn die investeert in de oplossing dat ons zal helpen om meer landen van schone, betrouwbare en betaalbare elektriciteit te voorzien”, zei CEO van Westinghouse Danny Roderick in Sydney bij de ondertekening van de MOU’s. “We zijn er trots op dat de technologie van Westinghouse schone lucht, energie en licht brengt aan miljoenen mensen over de hele wereld.”

Westinghouse Communications
Sheila Holt, +1-412-374-6379