De Western Union Company en de Western Union Foundation kondigen een vernieuwde toewijding aan het onderwijs aan: het streven om 50.000 vrouwen en jongeren op te leiden

Voortbouwend op drie succesvolle jaren “Education for Better” , zet het bedrijf de agenda tot 2020 voort

(Graphic: Business Wire)

ENGLEWOOD, Colorado--()--Vandaag vernieuwde de Western Union Company en de Western Union Foundation hun toewijding aan wereldwijd onderwijs tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van het Clinton Global Initiative (CGI).

Hikmet Ersek, CEO van Western Union, maakte de agenda bekend voor de volgende fase van het Education for Better -initiatief, dat gebruik maakt van de diensten, belangenbehartiging, cause-marketing, filantropische investeringen en de betrokkenheid van medewerkers van Western Union®  om wereldwijd onderwijsprogramma's te ondersteunen.

In een toelichting gegeven door Ersek tijdens de jaarlijkse CGI-bijeenkomst, werden de volgende doelen voor het wereldwijde initiatief voor de komende 5 jaar bekendgemaakt:

• het opleiden van 50.000 vrouwen en jongeren met vaardigheden waarmee zij voorbereid zullen zijn op de carrière-eisen van de 21e eeuw.

• het voorzien van meer dan 500 universiteiten met onderwijsgerelateerde producten

• het ondersteunen van onderzoek dat het wereldwijde begrip over de uitdagingen en oplossingen in het onderwijs zal verbreden

Om het Western Union-netwerk verder te ontwikkelen als krachtige stimulans voor insluiting, zal de volgende fase van  Education for Better gericht zijn op het helpen bij het aanbod van educatieve mogelijkheden voor migranten en vluchtelingen, meisjes en vrouwen.

“Western Union helpt mensen om het geld dat hun dromen financiert in beweging te zetten en we zijn van mening dat het beschikbaar stellen van geldmiddelen voor onderwijs, positieve gevolgen zal hebben voor mensenlevens wereldwijd,” aldus Hikmet Ersek, CEO van Western Union. “We zijn trots op de voortgang die we tot op heden in het Education for Better -initiatief gerealiseerd hebben, maar er is echter nog veel werk te doen. En dat is de reden waarom we onze belofte vernieuwen om onze middelen te blijven gebruiken om wereldwijd economische kansen te helpen creëren door de onderwijsmogelijkheden te verbeteren.”

De tweede fase van het initiatief dat vandaag werd aangekondigd, bouwt voort op het grote succes van het initiatief gedurende de eerste drie jaren.

Sinds 2012, hebben Western Union en de Western Union Foundation aanzienlijke middelen beschikbaar gesteld om mogelijkheden te bieden aan studenten, leerkrachten, administrateurs, instellingen voor hoger onderwijs en NGO's. Tot op heden en als onderdeel van het initiatief, heeft de Western Union Foundation meer dan US$ 13,6 miljoen toegezegd; 331 Education for Better -subsidies en formele donaties aan 199 organisaties in 64 landen.

Patrick Gaston, voorzitter van de Western Union Foundation voegde hieraan toe “De noodzaak voor onderwijs ligt ten grondslag aan een grote hoeveelheid maatschappelijke uitdagingen waar we vandaag de dag mee te maken hebben, waaronder armoede, dakloosheid, mensenhandel en de noodzaak voor een betere gezondheidszorg. We zijn dankbaar voor onze partners, onze werknemer-vrijwilligers, en voor iedereen die van Education for Better een succes hebben gemaakt, en we kijken uit naar nog groter succes in de komende jaren."

Volgens de Verenigde Naties kan elk extra jaar dat een persoon onderwijs krijgt, leiden tot een stijging van het jaarinkomen met maximaal 10 procent. Als alle leerlingen in landen met lage inkomens zouden kunnen lezen op het moment dat zij het onderwijssysteem verlaten, dan zouden naar verwachting 171 miljoen mensen boven de armoedegrens uitkomen1.

Over Western Union

Het Western Union Company (NYSE: WU) heeft een vooraanstaande positie op het gebied van wereldwijde betalingsdiensten. In combinatie met de betalingsdiensten onder de merknamen Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil en Western Union Business Solutions biedt Western Union klanten en bedrijven snelle, betrouwbare en gemakkelijke manieren om geld te versturen en te ontvangen over de hele wereld, om betalingen te verzenden en postwissels te kopen. Sinds 30 juni 2015 worden de diensten onder de merknamen Western Union, Vigo en Orlandi Valuta aangeboden via een gecombineerd netwerk van meer dan 500.000 agentschappen in 200 landen en gebieden en ruim 100.000 pinautomaten en kiosken en is het mogelijk om geld te versturen naar miljoenen bankrekeningen. In 2014 handelde Western Union wereldwijd 255 miljoen transacties tussen consumenten af, waarbij een hoofdsom van $ 85 miljard werd overgemaakt tussen consumenten, plus 484 miljoen aan zakelijke betalingen. Kijk voor meer informatie op www.westernunion.com.

Over de Western Union Foundation

De Western Union Foundation richt zich op het creëren van een betere wereld, waar de kans om dromen waar te maken door economische kansen niet alleen een voorrecht is voor een enkeling, maar een recht voor iedereen. Met het eigen Education for Better-programma, samen met de ondersteuning van de Western Union Company, haar werknemers, agentschappen en bedrijfspartners, werkt de Western Union Foundation aan het realiseren van deze visie door het ondersteunen van onderwijs en het geven van hulp bij rampen als een weg naar een betere toekomst. Onze gecombineerde, sociale ondernemingen verbeteren de levens van individuele personen, families en gemeenschappen over de hele wereld. Tot nu toe heeft de Western Union Foundation meer dan US$ 103 miljoen aan subsidies en andere donaties beschikbaar gesteld. Deze fondsen zijn toegewezen aan meer dan 2760 niet-gouvernementele organisaties in meer dan 136 landen en gebieden. De Western Union Foundation is een onafhankelijk Amerikaans goed doel erkend onder §501(c)(3). Kijk voor meer informatie op www.westernunionfoundation.org of volg ons op Twitter @TheWUFoundation.

1 Hulpbronnen Onderwijs voor Iedereen, Verenigde Naties

WU-G