Aangespoord door nieuw team heeft Via Location een keerpunt bereikt

Via Location will celebrate its 110 year anniversary in 2016 (Photo: Business Wire)

PARIJS--()--Via Location, een pioniersbedrijf in de verhuur van industriële en commerciële voertuigen op korte en lange termijn, zal in 2016 zijn 110-jarig bestaan te vieren.

Met 52 vestigingen (waaronder 43 geïntegreerde werkplaatsen) die zich bevinden in Frankrijk, Franse overzeese afdelingen, België en Nederland, en meer dan 670 werknemers (met inbegrip van 200 professionele bestuurders die chauffeursdiensten bieden in aanvulling op de verhuur van voertuigen), heeft Via Location in 2014 bijna 140 miljoen euro aan omzet gegenereerd.

Via Location is een pro-actieve speler in het Franse economische landschap en een echte 'schaduwbankier' die bedrijven in alle sectoren voorziet van meer dan 8000 voertuigen die geschikt zijn voor de specifieke technische aspecten van hun activiteiten.

Onder leiding van het nieuwe managementteam is Via Location een nieuw bestaan gestart dat gericht is op de tevredenheid van de klanten en een sterker gevoel van service.

Zowel de benoeming van Xavier P. Negiar (als CEO van Via Location en voorzitter van de overkoepelende holding van de groep) als het nieuwe managementteam hebben de teams nieuw leven ingeblazen. Deze veranderingen werpen sinds mei 2015 hun vruchten af. "Dankzij de structuur van het bedrijf, dat vooral gebaseerd is op groei in de verkooporganisatie en aangescherpte activiteiten, hebben we aanzienlijk en herhaald succes weten te behalen", aldus Olivier Renard, Sales Director van Via Location.

Met de aanpassing op maat van voertuigen, flexibiliteit, instandhouding, onderhoud en verzekering, is Via Location een 'full service' systeemintegrator van technische en innovatieve oplossingen die voldoen aan de huidige en toekomstige behoeften van bedrijven.

Met operationele teams die functionaliteit en techniek, een portfolio van gediversifieerde orders en een gedeelde routekaart verenigen, is Xavier P. Négiar van mening dat "Via Location tegemoet is gekomen aan de voorwaarden voor het creëren van afstemming tussen de belangen van leveranciers, klanten en medewerkers".

Terwijl dit positieve momentum wordt voortgezet, zal Via Location binnenkort alle belangrijke functies verzamelen in het nieuwe hoofdkwartier, dat is uitgebreid en meer dan 1600m2 beslaat, in de Parijse zakenwijk La Défense. Op de agenda staat de creatie van een startup incubator die in lijn is met de industrie (IAS, rijden, veiligheid, ecologie, enz.), en een high-tech showroom. Via Location is absoluut een bedrijf van zijn tijd!