ELENILTO haalt Togolees fosfaat- en kunstmestopdracht ter waarde van 1,4 miljard dollar binnen

LONDEN--()--Elenilto, onder bestuur van de Israëlische miljardair Jacob Engel, heeft onlangs opdracht gekregen tot de ontwikkeling van fosfaatmijnbouw en een kunstmestfabriek in Togo. De regering van het West-Afrikaanse land gunde de opdracht na een internationale openbare aanbesteding aan een consortium onder leiding van Elenilto, dat strategisch samenwerkt met Wengfu. Wengfu is een toonaangevende internationale groep in fosfaat en kunstmest met uitgebreide ervaring in de chemische industrie van China en grote invloed binnen de mondiale chemische industrie.

Momenteel tonen enkele internationale financiële instituties interesse in het project. Inmiddels vinden gesprekken plaats over de samenstelling van een financieel consortium ter ondersteuning van het project.

Elenilto
Alon Avadani, CEO