Delticom AG/dekkonline.com: Ta deg i akt for den første vinterperioden...

Vinterforberedelser - hvorfor vinterdekk er meningsfulle

Winter tyres and winter complete wheels do not only look good on your car, but also provide optimum safety for you and your family during winter time. Photo: DOTZ/Delticom AG, Hanover (Photo: Business Wire)

Hanover, Tyskland--()--Hvert år blir tusener av bilister overasket av kulden. I går var det fremdeles mildt, men kulden kom over natt; is eller sågar sne forvandler veier til isbaner. Hvis du ikke vil bli overrumplet av den kalde årstiden må du forberede deg i forveien – ved å montere vinterdekk. Disse vinterspesialistene gir et godt grep på veien selv ved vanskelige veiforhold om vinteren. «Allerede ved utetemperaturer under syv grader gir vinterdekk bedre grep enn sommerdekk. Derfor skulle bilister skifte til vinterdekk tidlig», foreslår Thierry Delesalle fra den største nettbaserte dekkspesialisten.

Sjekk vinterdekk grundig

Dine vinterdekk bør sjekkes grundig før montering. Bilister kan enten gjøre dette selv eller spørre et verksted om å gjøre det. Hvis dekkene viser seg å være porøse, hvis de har sprekker eller synlige skader, må de i hvert fall byttes ut - og også hvis de er utslitt allerede. «Vinterdekk er bare sikre i trafikken hvis de har dypt nok profil. Sikkerhetseksperter anbefaler en dybde på minst 4 millimeter», fortsetter Thierry Delasalle. Når dekkene dine nærmer seg denne grenseverdien, bør du bytte dem før vinteren kommer.

Selv om ikke alle skandinaviske trafikklåvene bestemmer at du må kjøre vinterdekk året rundt, skulle du gjøre dette for din egen og din families sikkerhets skyld.

Klarhet om valg av vinterdekk

Hvilket vinterdekk er det riktige for bilen min? Mange bilister spør seg selv dette spørsmålet på begynnelsen av den kalde årstiden. Hvor god er grepet av de forskjellige modellene på veier om vinteren, hvor larmende, hvor praktiske er de? Du vil få svar på disse og mange andre spørsmål fra uavhengige rapporter og undersøkelser fra andre bilister som du eksempelvis kan finne på www.dekktest.com. Ordnet etter produsent får du en rask oversikt og kan også skrive en test rapport med dine egne erfaringer. I de skandinaviske nettbutikkene kan du kjøpe alle merker (blant Nokian) og typer for nordiske forhold: regulære vinterdekk, nordiske sammensetninger og piggdekk.

For all those you want to save: a discount promotion of 5% on tyres and complete wheels is offered until 06.09.15 with the code: L7EuEdw8gs

Delticom nettbutikker i Skandinavia: www.dekkonline.com, www.daekonline.dk, www.rengas-online.com, www.dackonline.se

Tyre tests: Norway: www.dekktest.com Sweden: www.dacktest.com Finland: www.rengastesti.com Denmark: www.daektest.com

Mer informasjon om selskapet: www.delti.com

Susanne Kindor-d’Unienville
Delticom AG
T: +49 511 93634852
E-Mail: susanne.kindor@delti.com

Release Summary

Already at outside temperatures of less than seven degrees Celsius, winter tyres provide more grip than summer tyres. Drivers should therefore change to winter tyres in good time.

Susanne Kindor-d’Unienville
Delticom AG