Toshiba levert geavanceerde aandrijving voor nieuwe treinen van Seibu Railway

TOKYO--()--Toshiba Corporation levert de hoogwaardige aandrijfsystemen voor de nieuwe Serie 40000-treinen van Seibu Railway Co., Ltd. De treinen zijn bestemd voor het spoorwegnet in Tokyo en voorsteden van de Japanse hoofdstad en staan naar verwachting op in het voorjaar van 2017 op het spoor. De aandrijvingen bestaan uit volledig ingesloten borstelloze elektromotoren en een 4-in-1-aandrijving met variabele spanning en variabele frequentie.

Seibu Railway is een van de grootste private spoorwegbedrijven van Tokyo en exploiteert de lijndiensten tussen Shinjuku en Ikebukuro, tussen het westelijke en noordelijke deel van Tokyo en Saitama. Toshiba levert 24 aandrijfsystemen voor acht treintoestellen met elk acht wagons. Het is de eerste keer dat het bedrijf aandrijvingssystemen voor treinen van Seibu levert. De levering van de systemen staat gepland voor het voorjaar van 2016.

Press Contact:
Toshiba Corporation