I Squared Capital Partners investeert in exploitant van zonne-energiesystemen Amplus

SINGAPORE--()--I Squared Capital maakt met blijdschap bekend dat het via zijn ISQ Global Infrastructure Fund investeert in Amplus Energy Solutions Private Limited, een eigenaar en exploitant van dakbedekkende zonne-energiesystemen in India.

Amplus bouwt en exploiteert op het dak bevestigde zonne-energiesystemen voor industriƫle en zakelijke klanten, die langetermijncontracten hebben voor het inkopen van elektriciteit. Op het dak bevestigde systemen voor zonne-energie maken een einde aan de kostbare en inefficiƫnte overdracht van elektriciteit, omdat de energie op dezelfde plek wordt opgewekt en verbruikt. Volgens de Central Electricity Authority van India stootte India in 2014 0,82 metrische ton aan koolstofdioxide uit. Amplus stoot daarentegen geen enkel broeikasgas uit bij het opwekken van elektriciteit. Bovendien stelt het bedrijf zijn klanten in staat hun energiekosten op de lange termijn te verlagen. De huidige portefeuille van Amplus bestaat uit diverse klanten, waaronder grote multinationals.

I Squared Capital
Andreas Moon, +1-212-339-5339